Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

tirsdag 17. april 2012

God morgen

For en nydelig dag vi har her på vestlandet idag:-) Ikke en sky så lang øyet kan se, men kaldt. Temperaturen er ikke kommet med oss ennå. Faktisk så har det vært frost i natt og. Men fra barnsben av så hadde vi en regel om å ikke sitte på steinene før 17 mai og sommersko ble første gang brukt på 17 mai, så kanskje våres foreldre var ganske så kloke alikevel. Men våres verden har laget oss litt mer rastløse etter at mobilen inntok allemannseie. Der vi før gjorde avtaler med barna om å komme hjem da eller da for middag, blir vi nå bedt om å ringe når middagen er klar. Vi er alltid tillgjengelig for gud og hvermann. Før når vi ringte til noen så visste vi at de var hjemme når de tok tlf, nå kan de være i huttiheiti og alikevel tillgjengelig for oss:-) både positivt og negativt. Heldigvis kan vi stille disse moderne dubbedittene på lydløs og få litt egentid innimellom om det er ønskelig. Å det kan vi alle trenge en gang iblandt:-) Jeg har idag en myke start på dagen, da jeg begynner sent på jobb. Så etter at morgenkaffen er inntatt skal jeg gå meg en lange tur i det nydelige været. Jeg dropper gulvvask fremfor meg selv idag. Vil bare ut og kjenne sollyset mot ansiktet. Tar rett og slett bare å starter opp vaskemaskin og oppvaskmaskin før jeg går så jobber jo di mens jeg er borte, he,he.....herlig. Imorgen er det ny veie dag for meg, hm,hm..... blir spennende å se om påskevekta som av en eller annen grunn snek seg på er borte igjen. X fingrene for det. Nei nå skal dagen nytes med en lang tur og litt husarbeid før jobben krver sitt. Ha en nydelig allesammen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar