Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

onsdag 18. april 2012

Jaaaaaaa:-)

Ja idag er det ny veiedag og etter forrige ukes nedtur der jeg hadde gått opp 700 gr i påsken, så var dagens tall MYE koseligere å se på. JIPPI....... ned 1,2 kg så da har altså de 700 gr fra påsken blitt borte + 500 gr til er det rart jeg smiiiiiiler igjen. Utrolig hva den vekta har å si når en skal nedover. Men det er jo bare et tall. Synes at det med målebånd er vanskelig for det blir ikke helt korrekt siden jeg ikke husker nøyaktig hvor jeg målte sist. Så derfor har jeg bare funnet ut at vekta er et målbart redskap til å kontrollere at det går nedover. Har også en jeans som jeg viiiiiiiillllll inn i:-)  så den fungere jo som et slags målebånd da. Så jeg har sagt inni meg selv at når den jeansen sklir rett på plass rundt kroppen min da er jeg i mål:-) Så vekt betyr ikke så mye i utgansgpunt, bare buksa passer.
Så hva har jeg gjort anderledes med tanke på mat og drikke denne uka i forhold til påskeuka??
Jeg har jo ikke spist de tunge salte kjøttmiddagene på sene kvelden eller kost med med hjemmelaget bounty etc.... Kun spist vanlig mat og smoothien min som jeg ENNÅ IKKE er lei av:-) God start på dagen. Eneste tilltaket jeg har gjort er at jeg har økt inntaket av vann. Prøver å drikke masse,masse,masse vann. Så kan jo være det eller bare at jeg har spist riktig:-) Så da vet dere at jeg er utrolig glaaaaad idag etter at vekta viste seg i positiv retning for min del. Takker alle dere som heier på meg, setter utrolig pris på det. Det hjelper veldig:-))

4 kommentarer:

  1. Så flott. Humøret mitt går også rett vei når vekta går nedover. Det er min lønn for strevet. Opplever ofte at det er urettferdig når jeg vet at jeg har vært flink også viser det ikke på vekta. Nyt dagen :)

    SvarSlett
  2. Takker for fdet Synsegulla:-) Men jeg har hørt noe om at vekta har en liksom forsinkelse, så det du gjorde sist uke vises ikke før uka etter der igjen, ikke vet jeg men har hørt noe ang. det en gang. Av og til så føler jeg at det stemmer, andre ganger ikke. Men det kommer jo ann på hva en har spist også da + hvor vi er i sykluss når det gjelder damer:-)

    SvarSlett
  3. Heia, heia! Min vekt var opp 200 gram i dag og jeg gikk helt i kjelleren. Av og til har jeg lyst å gi opp hele greia, men jeg minner meg selv på hvor sur jeg blir når jeg ikke har trivselsvekten.
    Jeg syns vekten viser det jeg spiste i går. (I går for eksempel syndet jeg og spiste lasagne til middag, litt med masse salat)Dette lønnet seg dårlig, og jeg følte at jeg ikke fikk "betalt" for treningen jeg hadde vært på før jeg spiste.

    SvarSlett
    Svar
    1. Å tusen, tusen takk søte deg. Det varmer slik når jeg vet at noen heier på meg eller støtter meg. 200 gr hva er det kjære deg. et glass vann og en tur på do så er di nok borte. Heier på deg også, neste uke går det nok ned igjen. Jeg pøser på med vann,vann og atter vann nå i håp om at det løsner for meg. Hadde du en hard treningsøkt dagen før veiieng??? Dette kan medføre vann/væskeannsamlimg i musklene dine, ergo 200 gr opp. Tror ikke at et lite stk lasagne gjorde utslag, trøste, trøste:-)) X fingrene for neste ukes veiing for deg og meg selv:-)

      Slett