Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

tirsdag 3. april 2012

Søtt som sukker

Jeg har som nevnt tidliger fibro myalgi og har over en lang periode nå sjekket om jeg faktisk blir dårligere av å innta cola zero, pepsi max  eller andre produkter søtet med aspartam.

Jeg har ofte vondt i leddene mine og skylder jo ofte på både det ene og det andre. Noen ganger har jeg faktisk ikke noe å skylde på heller, men da prøver jeg å finne noe som kan være årsaken.

Jeg har sagt flere ganger etter at jeg har drukket kose brusen min at jeg får slik en murring i hele kroppen, verker rett og slett hode,skulder,kne og tå og nattesøvnen blir lik null. Stuptrøtt blir jeg og utslitt av all verkingen og søvnmagelen.

Nå tror jeg iallefall at jeg har  funnet en av mine syndere.
Aspartam.............................
Jeg har hatt misstanke en stund, men nå, ja nåååååå er det "bekreftet" for min del og aldri mer skal jeg kose meg med cola zero eller andre produkter søtet med aspartam.  Jeg blir rett og slett utslitt av det og det er det ikke verdt for min del. Jeg ønsker en bedre livskvalitet enn jeg får etter å ha inntatt aspartam.
Hva er dine erfaringer ved inntak av aspartam? Eller andre kunstige søtninger?

For de av dere som er interesert i å lese mer om aspartam og andre søtninger, kan dere gå inn på linken under her og lese mer utfyllende om diverse søtstoffer.


http://www.fritthelsevalg.org/htmlsite/aktuelt.asp?parent=1&flag=1&ban=1&id=612

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar