Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

mandag 3. oktober 2011

Rundstykker

100 gr sesamfrø
100 gr solsikkekjerner
50 gr paranøtter - el andre nøtter
3 ss fiberhusk
3 ss kruskakli
litt salt
2 ts bakepulver

3 egg
3 ss rømme
1 dl vann

150 gr revet jarlsbegost

180-200 grader i ca 25-30 min midt i ovnen

1. Kjør sesamfrø, solsikkekjerner og nøtter i en bledner og bland sammen alt det tørre
2. Mos sammen egg, rømme og vann  med en stavmikser
3. Bland så sammen det tørre og våte og la det stå litt mens du river osten.
4. Rør så inn osten og form til boller. Jeg fikk 10 stk av denne porsjonen:-)
5. Stek og avkjøl på rist



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar