Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

tirsdag 4. oktober 2011

Nøttetopper

150 gr hasselnøtter eller andre nøtter
   2 eggehviter
 40 gr sukrin melis
   2 gr stevia pulver ( 2 porsj.pk)
   1 gr fiberhusk - kan sløyfes
 50 gr hakka sjokolade -jeg bruker alltid cloetta sin mørke 72%

Mal nøttene, pisk eggehvitene stive, rør så inn søtning, malte nøtter, hakka sjokolade og fiberhusk
Sett små topper på en bakeplate, pynt evt med en nøtt på hver kake og stek i 15-20 min på 175 grader midt i ovnen. Avkjøl på rist og så i kjøleskap.
Disse blir sprø utpå og myke inni.  Blir ca 20 stk av denne oppskriften.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar