Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

søndag 19. juni 2011

Så var ferietiden over

Ja så var jeg på plass hjemme i Norge igjen. Litt godt og litt trist, men en sier jo at borte bra hjemme best, så det er vel det som er riktig også. Men det er jo ikke så mye som minner om sommervær her hjemme da. Nå har jeg jo hatt 30 grader i flere uker, så er det hjem til 15-20 grader sol,overskyet og regn om en annen. Men imorgen kanskje, kanskje sommeren kommer da? Tror jeg håper det hver kveld når jeg kryper til køys at i morgen ja da skal det være fint sommervær. Jeg er jo så glad i finvær og være ute i hagen eller gå turer i fjellet når sola skinner er jo bare så nydelig. Hadde meg en 5 timer lang fjelltur igår og det kjennes i beina idag. Men nydelig vær og en flott natur så ble det en fin opplevelse og bra utnyttelse av den fine dagen vi hadde her på vestlandet igår:-) Men nå er det tilbake til hverdagen og dens plikter. Idag har jeg bakt brød, så er det i boks for denne uka. Fikk også laget en porsjon med innbakte pølser igår ( gris i sovepose) som jeg hadde med på tur. Nam,nam.... de er så gode og enkle å lage. Nå ser jeg virkelig frem til å få riktig sammensatt mat til alle måltider, slik at magen min kan bli normal igjen:-) ser jo ut som om jeg er "gravid" nå etter ferien:-) Håper at dere som kikker innom bloggen min ikke har gitt meg helt opp nå siden jeg har vært så taus og lite aktiv på blogginga p.g.a. feriemodus, men nå skal alt bli så mye bedre igjen:-) Ha en nydelig uke allesammen. Knib fra meg.

2 kommentarer:

  1. Neida jeg er innom jeg vettu :-)
    Fjelltur i 5 timer gjør godt på "kontoen"
    Velkommen hjem :-)

    SvarSlett
  2. Å nå ble jeg glad:-) Ja 5 timers turer gjør godt på månedskontoen:-) Satser på samme tur neste helg:-)X fingrene for at været blir like bra.

    SvarSlett