Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

torsdag 23. juni 2011

Fylte pannekaker

Da har jeg omsider fått i meg litt mat:-) Idag ble det fylte pannekaker, nam,nam.....:-)

2 stk pannekaker

2 egg
2-4 ss fløte
1-2 ts fiberhusk

Visp alt lett sammen og stek 2 stk pannekaker i litt smør, avkjøl disse.

Fyll:
50 gr skinke
50 gr hvitost
50 gr tomat
30 gr salat
30 gr paprika
1 ss rømme

Dette er nok til begge pannekakene og jeg har til 2 måltider her.

Når pannekakene er avkjølt, legger du i det du vil fylle dem med og ruller sammen, oppbrevares kaldt til du skal spise de. Min sene frokost/tidlig lunsj så slik ut idag og kommer til å se lik ved neste måltid:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar