Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

torsdag 12. januar 2012

Smoothie med kaffe og avocado

Dagens frokost ble også smoothie:-) Jeg ekprimenterer videre på smaker og konsistens. Siden jeg ikke tåler banan og ikke har ønske om å spise det heller p.g.a. dens høye karbo innhold, bruker jeg avocado for å få den kremete konsistensen. Jeg søtet dagens smoothie med litt stevia vanilla creme, men har du ikke det bruk evt. litt sukrin melis og vaniljepulver. Hadde nok ikke trengt søtning, da proteinpulveret er ganske søtt i seg selv. Bruker proteinpulver i smoothien da jeg ikke tåler egg. Så dagens smoothie har både gode fettstoffer fra avocado og bra proteininnhold, så den metter godt:-)

Oppskrift, 1 pors.

1 ss pulverkaffe - espresso
1 skup proteinpulver med sjokoladesmak
1 avocado
litt stevia vanilla creme
soyamelk naturell til passe konsistens
noen isbiter

Ha alt i en blender, mos sammen og juster med væsken til ønsket konsisten. Denne skal absolutt lages igjen, men da uten ekstra søtning, ble vel søtt, men  supergod.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar