Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

onsdag 11. januar 2012

Bringebær smoothie

Idag ble det bringebær smoothie til frokost:-) Smakte veldig godt og passe kremet. Enkel å lage uten for mye dill,dall:-)

3 dl fryste bringebær
3 ss soya yoghurt naturell
1 ss linfrø
30 gr proteinpulver med vailjesmak
2-3 dl soyamelk naturell

Ha alt i en blender og mos sammen. Ønsker du mer vaniljesmak ha i litt vaniljepulver, vil du ha den søtere, ha i litt sukrin eller annen ønsket søtning. Dette er nok til to store glass. Så enten kan 2 stk dele eller en sulten kose seg alene:-) Jeg lager all mat med soya eller rismelk da jeg ikke tåler vanlige melkeprodukter. Men tåler du dette, er det bare å bytte ut med "vanlige" melkeprodukter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar