Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

fredag 25. november 2011

Smørmangelen i Norge

ekte meierismor ekte meierismor ekte meierismorJa det er faktisk mangel på smør rundt om i Norge. Jeg har den siste tiden opplevd flere butikker som har tomme hyller for meierismør. Litt rar følelse igrunnen. Selv har jeg handlet litt smør hver gang jeg har handlet inn mat, så jeg har noen pakker liggende i kjøleskapet mitt,  for å være nøyaktig så har jeg 8 pakker:-) men skulle mangelen vedvare ja da går jeg også lens. Da får jeg begynne å bruke cocosa istedenfor. Merker at jeg ikke sløser med meierismøret i disse dager. Steker kun i rapsolje, der jeg tidligere brukte meierismør:-) Så litt "smalhans" har det blitt. Tenkte å ta meg en runde i noen butikker jeg ikke pleier å gå i for å se om det er mer smør igjen der. Har opplevd at de mer store butikk kjedene som er litt stivere i pris har mer enn nok igjen av smøret, kun billigkjedene her på vestlandet iallefall som jeg har opplevd er tomme og har hengt opp plakater. Jeg måtte lese flere ganger første gang og sto der å småflirte med meg selv og tenkte er det mulig. Ja det var og er faktisk mulig:-) Så litt kunnskap om hvilket smør som er sunnest må det jo ha gått inn til noen  av alle de som er såååååå skeptiske til lavkarbo/naturlig mat:-) Nyt helgen alle sammen med eller uten smør:-)

Etter at jeg postet dette så fant jeg denne annonsen på nettet, smørmangelen ar avblåst:-) phu..... :-))

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7891621

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar