Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

mandag 28. november 2011

Ni av ti har fått nok av lavkarbo

Ja det meldes på tv2nyhetene at ni av ti har fått nok av lavkarbo. Dere kan selv lese linken under.
Jeg mener nå at lavkarbo er en livstil og ikke en kortvarig diett. Men en bør like å lage mat og ikke være en brød eller pasta elsker, da har en lett for å ikke lykkes. For en går stadig med et savn om store pastaretter:-) Idag skal jeg forresten avgårde og ta matintoleransetesten:-) juhu.... skal bli godt å få svar på den om noen uker. Blir spennende å se om den slår ut og hva den evt. slår ut på. Ha en nydelig dag allesammen med eller uten karbohydrater.


http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/ni-av-ti-har-faatt-nok-av-lavkarbo-3646646.html

2 kommentarer:

  1. Jeg mener også at lavkarbo er en livsstil. Alt fra de små valgene til den ekstreme varianten. Mange vil feile. Tror at mange har valgt lavkarbo og tester det ut fordi de er nysgjerrige og kanskje litt desperate, uten å vite hva lavkarbo egentlig er. Derfor vil folk gi opp for tidlig og feile og muligens også gå opp i vekt.

    Har til nå ikke savnet pasta. Bare nudler, fordi det var fint som vomfyll. Nå går det i lavkarbo-fyll. :)

    Lykke til med testen! Hvordan tar man en sånn test og hvor tar man det?

    SvarSlett
  2. Enig med deg om det:-) At mange starter på lavkarbo og tror dette er en enkel løsning og vekta vil bare rase nedover, men slik er det ikke for alle. Testen er nå tatt og svaret tar det ca 4 uker før jeg får. Prøvene sendes til USA. Jeg vet ikke hvor i landet du bor men jeg har tatt min test på Forus naturterapisenter i Stavanger. ( jeg skal skrive mer om dette når svaret på testen foreligger)Men vet at de tar denne testen flere steder i landet. Du søker bare på nettet så finner du nok en i nærheten der hvor du bor:-)
    Vomfyll her blir ofte pannekaker med et eller annet fyll eller tyrkisk yoghurt med musliblanding eller en hjemmelaget energibar:-)

    SvarSlett