Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

onsdag 20. juni 2012

Snart..........

Ja snart er jeg i mål med tanke på å nå et nytt 10 tall på vekta. Nedgangen denne uka ble 200 gr, men kanskje ikke rart da jeg sist uke gikk ned over en kg så nå mangler jeg 200 gr for å nå et nytt 10 tall:-) Neste uke kanskje?? Merker at det er "sommer" selv om temperatur og andre ting ikke minner så mye om dette hver dag, men sommer er det uansett. Jeg merker at jeg er mer ute og er aktiv der enn å gå på timer. Nå blir det timer kun 3 dager i uka istedenfor 5 og jeg jogger mer enn på høst/vinter. Nydelig å få vært ute.
Men dagene fykere avgårde med jobb, hus og trening. Igrunnen er sommerhalvåret en travel tid. Vil jo være sååååååååååååå mye ute som mulig, da vinteren er lang og mørk her i Norge, så viktig å samle så mye energi som mulig til vinteren kommer igjen. Merker at det blir mindre tid til å blogge og maten jeg spiser for tiden blir mye salater med kylling eller laks i forskjellige varianter, med en gode urtedressing av gode oljer og et dryss av pinjekjerner, mmmmmmmm.... Skikkelig sommermat. Derfor blir det ikke noe særlig blogging om mat eller nye matretter, siden jeg ikke lager noe nytt, men kun lager en enkel salat med kylling eller fisk til. Ha en nydelig dag og fin uke videre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar