Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

fredag 23. desember 2011

Min første forkost på mitt nye kosthold

Da var det første riktige måltidet for min kropp inntatt:-) Smakte godt og var enkelt. Må jo tilpasse meg litt etter litt nå den neste uka, før jeg regner med at alle skaper er gjennomgått iløpet av romjulen.Så nytt år og nytt  kosthold, kan det bli bedre. Kanskje 2012 er mitt år:-)) Så hva besto så forkosten min av når den skal være melkefri, eggefri,glutenfri og fri for hvetestivelse. Jo Det ble knekkebrød fra quinoa med julesylte, eggfri majones og rødbete. Kaffe med risfløte og et glass vann. Faktiskble jeg mett og god, men karbohydratinnholdet har jeg "fortrengt". Viktigst å finne god mat å spise nå i førsten, før alternativene med mindre karber blir aktuelt igjen, men redusert på karber lever jeg uansett:-)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar