Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

søndag 19. februar 2012

Brrrr hjemme i Norge igjen

Da var ferietiden over og jeg er tilbake i moderlandet noe døgnvill og frossen. Våknet idag til snø og kuldegrader, noe annet enn det jeg har våknet til de siste 2 ukene. Da har det vært sol og 30-35+ daglig.
Så overgangen er stor, men blir nok fort vant med den. Vi kom hjem igår og da fyrte vi opp i ovnene slik at det ble fantastisk varmt og godt i heimen, men satt alikevel med superundertøy på og det ble faktisk beholdt på natten gjennom:-) Vil nødig bli syk over å gi kroppen kuldesjokk. Idag venter et berg med klesvask og fjerning av alle "hybelkaninene" som er flyttet inn mens vi var borte. Nå blir det litt godt å komme tilbake til hverdagen og riktig mat til alle måltider, selv om maten i Thailand er fantastisk. Så er det alltid noen utskeielser under et ferieopphold. Men vi skal nå kose oss litt og spise drikke godt og litt fy,fy mat :-) blir det alltid under ferietiden. Men gjør ingenting så lenge en går tilbake til sine gode vaner når hverdagen kommer igjen.
Idag er det fastelaven, men vi har ingen planer om å feire den idag, da vi er altfor døgnville til å ha besøk og ingen ork til å bake boller eller andre godsaker. Ikke frister det heller faktisk. Får heller ta det igjen neste helg:-)
Til alle dere andre, ha en nydelig fastelaven og kos dere masse sammen med familie og venner.

2 kommentarer:

  1. Hei, fine du :) Håper du har hatt en nydelig uke etter at dere kom hjem igjen! Knib fra meg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja har vært en fin "kald" og travel uke. Så koselig at du titter innom her da:-) Ha en nydelig helg, jobbehelg på meg. Sånt er det med ferie, mye å ta igjen når en komme hjem, men heldigvis kun 3 mnd til neste ferie.

      Slett