Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

søndag 3. juli 2011

Foccacia

130 gr malte sesamfrø
85 gr philad.ost
1/2 dl fløte
1/2 dl olje
15 gr smør
10 gr fiberhusk
1 ts bakepulver

Topping: 20 gram hakka oliven, maldon fingersalt ,oregano, finhakka basilikum

Mos sammen ost,fløte,olje, smør og fibehusk med en stavmikser. Rør så inn malte sesamfrø og bakepulver. Jeg stekte mitt brød i en rund form på 22 cm.

Ha deigen i formen, dytt nedi oliven, skvett over litt god olje, dryss på oregano, salt og basilikum.
Stek på rist  180-200 grader nederst i ovnen 20-25 min.

Hele dette brødet har 12,49 karber

5 kommentarer:

  1. Hei Anne May, alt dette fås kjøpt i dagligvaren utenom fiberhusk eller husk, det er bare de største butikkene eller helsekosten som har. Kan også kjøpes på nettet. Lykke til med testing av oppskriftene.

    SvarSlett
  2. Masse lykke til med bakinga:-)) Håper de faller i smak hos deg også:-))

    SvarSlett
  3. Så kjekt da Anne May at de falt i smak. Ønsker deg lykke til med kakebaking og da:-))

    SvarSlett
  4. Heisann, ingen ovner er like, så da er nok din ovn sterkere i varmen enn min. Brukte du varmluft, så kan du senke steketemp. og tid. Bedre lykke neste gang. De skal bli sprø derfor den lange steketiden.

    SvarSlett
  5. :-)Så bra da. Øvelse gjør mester:-)

    SvarSlett