Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

torsdag 14. juli 2011

Sellerirotsalat

Nå er det jo fellesferie og mange griller litt mer enn ellers. Da er det jo vanlig for mange å servere potetsalat, men potet er jo et ikke tema for oss som spiser lavkarbo. Jeg har laget en versjon med sellerirot som faller i god smak.

Du trenger:
200 gr rå skrellt sellerirot
60 gr vårløk
40 gr rødløk
1 fedd hvitløk
1 boks rømme
1 pk majones - mills
salt, pepper, sambalolek
1 dæsj sitronsaft

Start med å skrelle og kutte selleriroten i terninger, kok denne mør i litt lett saltet vann. Avkjøl.
Bland så sammen rømme, majones og smak til med salt,pepper,sambaloleb og sitron.
Kutt opp vårløk, rødløk og hvitløk. bland såalt inn i rømme/majones blandingen. Sett kaldt minst 30 minutter før den serveres.

Totalt 19,23 karber i denne oppskriften

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar