Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

fredag 15. juli 2011

Dagens frokost og lunsj

Dagens frokost og lunsj bærer preg av rester fra igår. Jeg laget meg en stor skål med kyllingsalat til lunsj, og det blir fort mye når jeg lager i en stor skål:-)) men greit det så har jeg jo noe enkelt å ta til. Laget også en skål med  sellerirotsalat ( anbefales) som vi hadde til grilling senere på dagen og dette må jo spises:-)) Kan ikke bare lage nytt og nytt, da  blir det fort sløsing. Så jeg laget meg pannekaker av 2 egg og 2 ss fløte ( 25 gr ) og stekte i smør. Avkjølte de mens jeg tok meg en joggetur. Fylte de med kyllingsalat og litt fersk revet parmesan + sellerirotsalat ved siden som fettkilde. Blir nok det samme til lunsj idag, men det gjør ikke noe da det var skikkelig godt. For meg holder det med en fylt pannekake til et måltid.
Jeg har denne uka lest i boka Den nye atkins - dietten og bestemt meg for å teste ut indusjon.
Starter mandag 18 juli, men skal på en stor grillfest neste helg, så det blir litt juks da, men så starter jeg med 100% induksjon fra 25 juli - 12 august. Tror det skal gå greit. Skal bruke tiden på å sette opp menyer og bestemme meg for hva jeg skal spise.

Dagens fylte pannekake med sellerirotsalat

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar