Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

lørdag 2. juli 2011

Ferdig på jobb og lunsjtid

Da var lørdagens plikt på jobb unnagjort ( 5 uker til neste gang ) og jeg er klar for helg. Nå har jeg ikke spist på 7 timer, så jeg hadde lyst på noe godt. Etter inspirasjon av Cecilie på fristende lavkarbo laget jeg meg tunfisksalat:-) Takker Cecilie for den gode enkle versjonen, nam,nam....

Min oppskrift ble:

80 gr majones
1 ts sambalolek
litt salt
25 gr rød paprika
25 gr stangselleri
15 gr vårløk
1 boks med tunfisk

Rør sammen majones og krydder, kutt grønnsaker i biter og rør inn fisk og grønnsakene i majonesen. Spis alene eller som pålegg. Totalt 4,62 karber i denne oppskriften for de som teller det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar