Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

søndag 31. juli 2011

Meny dag 4

Frokost: Omelett
3 egg, 3 ss fløte, 30 gr løk, 30 gr revet ost ,1 middels tomat
Totalt  5,5 karber

Lunsj:
½ avocado, 50 gr philadelfiaost, 25 gr CF, 50 gr røkt laks, 1 dæsj sitronsaft
Bland sammen ost og CF, smak til med sitronsaft, ha blandingen over avocadoen og dryss over laks i biter.
Totalt  5 karber

Middag: Skinkeform
1 boks bogskinke, 1 blomkål, 1 brokkoli, 1-2 dl fløte, 1 pose majones,1-2 dl rømme
Salt, pepper, sambalolek  - Ost til topping
Kok blomkål og brokkoli bukettene lett. Kutt skinke i terninger.  Bland sammen fløte, majones, rømme og krydder. Fordel blomkål, brokkoli og skinke  i en ildfastform, ha over majonesblandingen og dryss på revet ost.  180-200 grader 30 - 45 min
Totalt 24,85 karber men delt på 3 blir det  8,28 pr porsjon

Totalt for hele dagen: 18,78 karbohydrater

2 kommentarer: