Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

mandag 16. juli 2012

Fridag, men....

Idag har jeg fridag, men kommer liksom ikke igang. Sto opp tidlig og hadde tenkt å få så mye utav dagen. men får lliksom ikke startet motoren. Er helt på 1 giret ennå. Så da tok jeg et valg..... lytta til kroppen min idag og gjør minst mulig rett og slett. Så får gulvvask være gulvvask. Tusler rundt her og kun vasker klær og gjør det som MÅ gjøres. Været er ikke på min side heller da, så vått og grått det er... tror det er sånt ca 10 grader ute, sommer i Norge. Noen land kaller det regntid her er det fellesferie og når fuglene bader i grillen vet vi at det er sommer:-) Men jeg har forstått på nyheter at det er vist værre lengre nord enn her på vestlandet. Så her sløver jeg meg gjennom dagen og rett og slett suller bort en fridag på å gjøre ingenting, litt flaut.... men sånt er det bare av og til. Får gjøre det beste utav dagen som den er, så kommer energien plutselig tilbake:-)

4 kommentarer:

  1. Jeg syns det er digg med sånne fridager. Har de altfor sjelden. Om jeg har fri eller skal på kveldsvaktb så vasker jeg og handler og lager middag og styrer på. Men over ferien blir det andre boller. Da får mann og unger hjelpe mer til. Jeg vil nemlig har bittelitt tid for meg selv, hvor jeg for eksempel går meg en tur eller tar en lur. Rett og slett. Ha en fin mandag :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjenner meg igjen der. Skal alltid bare..... den dagen en har "fri" fra den betalte jobben skal en liksom ordne alt annet og komme ajour i heimen. Kom meg nå gjennom dagen igår og fikk en times trening på kvelden t.o.m:-) Men forstod inatt og idag hvorfor jeg var slakk..... kaldsvetter, kvalmen og elendig, så noe på gang. Håper at du fikk en fine dag og at du får deg en late fridag snart;-)

      Slett
  2. Om fuglene bader i grillen kunne du bare fyrt opp og kokt deg fuglesuppe! :)
    Regnet her hele dagen, skjønner hva du mener.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ser det for meg...... stakkars småfugler... Bøtter ned her idag og, må vel snart være tomt der oppe nå???? Men det er lys i tunellen.... håp om finvær de neste dagene:-)

      Slett