Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

lørdag 2. april 2011

Småprat en lørdags formiddag

Idag startet jeg med å bake brød. Baker lavkarbobrød til familien min hver helg, så slipper jeg å bake i ukedagen. jeg er ikke noen brødspiser, men familien må jo få lov og da er det greit at brødet ikke inneholder hvitt mel og andre stygdommer som gjør magen og kroppen i ulage. Da brødet sto i ovnen laget jeg meg 2 pannekaker til frokost, hadde på rømme og blåbær, mmmmmmmmmmmmmmmm nydelig. Avsluttet det hele med en kopp "kaffelatte". Nå er brødet tatt ut av ovnen, så jeg tenkte at nå skulle jeg få tatt meg en tur i naturen og beveget kroppen min litt. Har ikke blitt så mye av det den siste uka, da helsa fikk seg en smell for litt over 1 uke siden. Men det går fremover, så nå skal formen testes med en tur, så kanskje jeg kan starte med forsiktig trening igjen neste uke X fingrene jeg for det, elsker jo å trene.
Igår laget jeg noen fløtekarameller med mintsmak. De var greie på smak, men minte meg mer om en litt fast sjokoladekakekrem, så det blir nok med denne ene gangen jeg lager de. Fant oppskriften inne på siden til
http://www.funksjonellmat.no/ så da kan dere sjekke selv hva jeg laget. Oppskriften på brødet jeg laget legger jeg ut i en egen link.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar