Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

tirsdag 5. april 2011

Dag 2 på PSMF

Ja så var det bllitt 2 dag av min uke på PSMF. Merker ikke noe sug og er passe mett hele dagen lang:-) Går veldig greit, kun litt hodepine, men det kan jo komme av andre ting. Føler meg ellers i storform. Har gått tur i 30-40 min både igår og i dag tidlig, jobber så sent idag at jeg tok på meg tursko og gikk en god tur på morningen idag. Blir jo sprø av ikke å få trent som vanlig p.g.a. helsa , men turer funker bra foreløpig. For de som er intr. så blir dagens meny som følgende, så masse god mat selv på PSMF:-)



Frokost kl 8.30

150 gr røke laks

3 egghviter
1 helt egg
1 ss gressløk
litt vann
salt,pepper

visp sammen og stek i ovnen i en ildfastfom på bakepapir 200 grader i ca 10-15 minutter, serveres med røkelaks..


Lunsj kl 12.00

150 gr CC
100 gr mager kesam
50 gr bringebær
0,5 ts sukrin

Bland CC og kesam, rør bringebær og sukrin sammen, ha over cc og kesam blandingen og nyt.


Mellommåltid kl 15.30

Proteinkaffe - oppskrift ligger på bloggen



Middag/kvelds kl 20.00

Tacosalat

200 gr karbonadedeig
salat
cherrytomat
agurk
rød løk
minimais
litt tacosaus - fra landlord
kesam - har 50 gr å gå på fra lunsj :-)

Dessert: gele av fun saft:-) om jeg orker, men dette er iallefall planen for dagen min idag. 

2 kommentarer:

  1. Så gøy å lese at vi nesten hadde det samme til frokost/lunch uavhengig av hverandre =) Jeg hadde halvt om halvt med cc og mager kesam da.. Ellers inspirer jo du mye i matveien under PSMF! ;) Og ellers :)) Men jeg er usikker på om jeg har fått i meg nok proteiner idag - fikser ikke disse proteinshakene for tiden :P Hvis du vil ha en uåpnet pose med jordbærsmak på proteinoulverert, så si i fra :)

    SvarSlett
  2. He,he:-) så gøy at vi spiste nesten det samme. Til frokost og lunsj:-)
    Har du prøvd å stivpiske eggehhvite med litt søtning eller vaniljepulver eller kanskje du har stevia med vaniljesmak. eller bland vanilje/jordbær proteinpulver 50/50? Så kan du blande inn proteinpulveret i de stivpisk eggehvitene. Jeg gjør det med sjokoladesmaken og det smaker nydelig. Har ikke testet ut med jordbærsmak, da jeg ikke er så stor fan av jordbær. Du skal jo ha 2,5 x kroppsvekt med protein på PSMF. Altså veier du 70 kg så skal du ta 2,5x70=175 delt på 4/5 måltider ca 35 g protein pr måltid da. Så koselig at du blir inspirert av PSMF maten min:-) Bare hyggelig å dele oppskrifter med flere. Jeg steker mye inni stekeovnen på bakepapir. Tips!Kutt kyllingfileter i biter, fordel utover en stekeplate dekket med bakepapir og stek i ovnen til de er ferdig stekt( ca 15 min)husk å krydre med det du måtte ønske. Da får du saftige kyllingbiter uten at de stekt i fett:-)

    SvarSlett