Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

søndag 17. april 2011

En "luftig" erfaring med sukkerfi drops

Før helgen var jeg innom helsekosten og måtte ha et par ting. Kom da over disse sukkerfire dropsene:-) De er jo helt nydelige på smak, ja igrunne alt for gode var de. Den første dagen spiste jeg ikke så mange, men et par for å smake litt. Gikk helt fint. Dag 2 var jeg i skapet og tok meg noen til, gikk greit det og.
Men såååååå........ spiste jeg mer enn 2-3 stk OH MY GOOOD..... det ble ganske så vindy:-) Så sjekka jeg jo pakken, litt sent kanskje, MALITOL......... oj,oj..... tenkte jeg. Det var den dagen. Magen sto ut som en ballong,det ble bare verre og verre etter som timene gikk og malitolen skulle fordøyes. Hadde det travelt med å få ut all den "gassen" det varte i flere timer, var helt øm i magen etterpå og utslitt av all springingen på toalettet. Leeeeeeenge siden jeg har hatt en slik reaksjon på malitol, så spiste nok for mangen ja. Så fra nå av gjelder det å beherske seg. Selv om de er kjempegode. Kun et par om gangen. Men akkurat nå frister de ikke selv om de var supergode.
Orker ikke en dag til som er så vindy at naboen tror det er storm i fra nord:-)
Sukkerfrie Cremi jordbærdrops Sukkerfrie Cremi toffeedrops

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar