Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

mandag 25. april 2011

Hjemme igjen

Da var påsketuren våres til Tyskland over. Vi har hatt noen fantastiske dager med nydelig vær og mange fine opplevelser. Rene syden temperaturene og det ble singlet og knebukse som ble antrekkene daglig og finklær uten jakke på kveldene. Vi hadde 25 grader i skyggen, helt nydelig var det å oppleve en slik god varme i april måned.
Satt ute og spiste alle måltider utenom frokosten, helt fantastisk var det å få en smak av sommeren:-) Matmessig har det vært en utfordring. Frokost gikk greit for det var buffet, men så utover dagen når vi var en hel gjeng og det ble bestemt at vi skulle gå på den og den plassen og spise, kunne ikke velge kyllingsalat hver gang heller, men det gikk greit. Nå er både jeg og mann glade for å være hjemme igjen til den normale maten. Så idag MÅ jeg bake brød og polarbrød iallefall + vi skal ha en god LCHF middag, magen er litt i ulage nå etter turen og feil mat for den, men så lærer man jo av det da. Imorgen begynner hverdagen igjen og da går alt seg til. Kun 1 mnd. til neste tur:-) Men da styrer vi maten helt selv da vi drar alene på tur da. Går bedre det. Forresten rett før jeg dro på påskeferie fikk jeg cocosa kapslene mine fra iherb, så nå skal de testes ut:-) Skal bli spennende å se om det skjer noe i kroppen eller med kroppen når jeg tar de kapslene, kan jo være et utfordring noen dager å få tatt inn nok fett, så det var det jeg tenkte å bruke de til. Jeg skal jo tilbake på PSMF, men tar ut denne uka på vanlig LCHF mat for å få mage og kropp tilbake i balanse etter utskeielsene i påsken, så blir det PSMF i samme versjon som før påsken. Kommer nok til å holde dere oppdatert. Ha en super siste påskedag, den ser ut til å bli nydelig her på vestlandet.

2 kommentarer:

  1. Å jeg kjenner igjen det med utfordring på tur. Men det er utfordring hjemme med påskeegg og påskegodis over hele huset også. Å ja jeg har gått på en smell i påsken. Men er nå rett tilbake på LCHF. Så deilig!!! Si ifra når du skal igjang igjen på PSMF. Denne gangen vil jeg være med fra dag 1! For jeg skal tilbake. Forhåpentligvis ikke så lenge til. Vi lukter litt på å slenge innom byfogden å gifte oss 1 juli. Spennende, men veldig uhøytidelig. Tenk vi overrasker nok mange. Fint å gå ned et par kg til. Hihi. Polarbrød høres godt ut. har du lagt ut oppskrift på de tidligere? barna hjemme elsker nemlig det. Syns ikke noe om å kjøpe de som er fine i butikken. ER jo loff. Magen til minsta liker ikke det selv om hun syns det er godt!!

    SvarSlett
  2. Heisann ja, jeg tenker jeg begynner på PSMF fra mandag av jeg, ble litt opp i påsken, men det som kommer fort forsvinner fort, så da blir det 1 uke på vanlig LCHF for å få "renset" kroppen og så blir det PSMF en stund på meg:-) Så bare heng deg på du:-) De polarbrødene jeg baker ligger under brød og det står osterundstykker/polarbrød som overskrift. De er supre til brødmat, minipizza, hamburgerbrød og så smaker de jo godt da. Jeg får som regel 16 store polarbrød når jeg baker disse. Tror nok minsten vil like de. Så koselig at dere har tenkt dere til byfogden:-) Gratulerer så masse. Da har du jo en gulrot til å nå målet ditt:-)Da starter vi mandag 2 mai da med PSMF. Har laget meg et par nye oppskrifter som jeg nok legger ut etterhvert som jeg spiser de, iallefall i begynnelsen av PSMF.

    SvarSlett