Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

lørdag 9. april 2011

Morgenstund har gull i munn

Ja de sier jo at morgenstund har gull i munn, eller noen sier jo at morgenstund er no tull igrunn:-) Så opp til hver enkelt å bedømme. Jeg sitter nå her tidlig en lørdags morgen og nyter en kopp med proteinkaffe, nyter freden og roen rundt meg. Ute er det nydelig blå himmel og sol, så det blir en flott dag værmessig. Idag skal jeg på min første gruppetime siden ryggen låste seg for et par uker siden. MÅ bare prøve meg, er ikke nok for meg å gå turer, må få ut ennå mer energi og kjenne at jeg har brukt musklene. Så jeg har valgt meg morgentimen en lørdagsmorgen som er uten store hopp, men mer konsentrert på å bruke musklene helt ut. Så det er ikke en time med høyt tempo, men jaggu blir en svett og støl etter en slik økt også. Er ikke noe sulten, så derfor tenkte jeg at jeg tar en kopp med proteinkaffe + litt nøtter, så er jeg klar for en times økt.
Gårsdagen oppkarbings måltid  med sushi var heeeeeeeelt nydelig, men jaggu ble jeg mett. Spiste litt mer enn jeg trengte, for det var jo så godt. Fikk litt kulemage etterpå, men borte idag:-) Idag skal jeg jo spise vanlig LCHF mat, nam,nam..... gleder meg, men har jo ikke den store matlysten. Men finner nok alltid på noe. Ikveld skal vi spise følgende.

Forrett:

Asparges ( lett forvelle ) med berne eller hollande saus

Hovedrett:
Coleslaw med kyllingvinger/lår  + litt chilisaus eller annen dipp til kyllingen

Dessert:
Pisket fløte med  1 rå eggeplomme, sukrin, vaniljepulver, bringebær,valnøtter og litt hakka sjokolade. Må prøves er bare helt nydelig.

Lørdagskos:
Hjemmelager godis sjokolade med paranøtter og peanøtter og kanskje et glass hvitvin

Som dere ser helt enkelt idag, er rett og slett inne i en matlei periode, men av erfaring så går det over.
For de som av dere som kikker innom for å sjekke veiingen min, så har jeg gjemt bort bekt og målbånn for en stund. Blir stressa av det, så tar det frem før påske for kontroll:-) Må få et normalisert forhold til vekt og kroppen min på den måten, men er nok sterkt tilbake med info om jeg når mitt mål til påske og så til ferien. For de som ikke har fått det med seg, så vil jeg, ønsker jeg å veie noe på 60 tallet ved påsketider, altså 69,9 er greit det og sommermål er 65 kg, men er superfornøyd med 67-68 kg men har et håp om 65:-) Så X fingrene for det. Haen super flotte dag og helg allesammen. Knib fra meg:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar