Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

lørdag 16. april 2011

Joggeturen unnagjort

Ja så var joggeturen unnagjort. Det var helt fantastisk å løpe på morningen idag. Solen var på vei opp og jeg traff kun 1 syklist og så et par biler på veien ellers så sov sikkert hele området. Føltes iallefall sånt. Men det var herlig å være sånt alene også, nyte roen mens en jogget. Da jeg kom hjem sto jo frokost nr 2 på menyen:-) er såååååå stappmette nå at jeg kommer nok ikke til å spise på mange timer. Kan ikke huske sist jeg var så mett. Det ble rett og slett for mye og jeg klarte ikke all maten eller drikken jeg hadde laget klar. Menyen var kaffelatteversjonen med cocosa, 3 kokte egg, 1 avokado og hjemmelaget aioli. Var jo kjempesulten etter joggeturen, men nå sitter jeg her med et halvt glass kaffelatte som jeg ikke får ned, da jeg er så mett og en en halvspist tallerken. Men du verden det smakte fortreffeligt. Men fikk en aha opplevelse når det gjaldt mengde mat idag. Blir jo forter mett når maten inneholder masse godt fett, det hadde gått litt i "glemmeboka" siden jeg har levd på PSMF den siste tida:-) Men nomalt LCHF mat i helgene. Så jeg har masse god mat som skal prøves nå i helga. Snart påske og mange fridager for de fleste. Været som er meldt ser jo lovende ut, så det kan vel ikke bli bedre enn dette. Være masse ute i finværet sammen med familie og venner er jo kjempekjekt og så koselig. Nt\yt dagen, været og hverandre. Store knib fra meg

2 kommentarer:

  1. Høres nydelig ut :-D Jeg skal ut på tur litt senere i dag!! Maten høres super ut. Ha en super duper lørdag :-D

    SvarSlett
  2. Takk det samme til deg:-) er supermett ennå jeg, så blir vel at jeg går helt til ikveld på den kongematen der:-)

    SvarSlett