Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

fredag 8. april 2011

Dag 5 på PSMF

Hei og hå, ja så var det dag 5 alt på PSMF, helt utrolig hvor fort dagene fyker. Dette har gått som en lek, blir likt neste uke også, altså med oppstart mandag ( kankje tyvstart på søndag). Kjører PSMF mand-torsd + fredag frem til rundt kl 18.00 så blir det litt oppkarbing og så vanlig LCHF resten av helgen. Tror jaggu jeg skal kjøre slik frem til påske:-) ups..... nå er det sagt og da MÅ det holdes:-) Men ikke noe problem det altså.
Idag har jeg vært litt kjedelig i matveien. Er lat og ikke så veldig sulten at det gjør noe. Men har inntatt litt da, men bare rester fra de forrige dagene. Oppkarbingen ikveld blir sushi, sjeldent jeg spiser det, men det er jo såååååå nydelig av og til, at dette spiser jeg med god samvittighet. Som dere ser så blir det ikke så mye mat idag. Orker rett og slett ikke spise noe mer, men gleeeeeeder meg til middag/kvelds, lenge siden jeg har skeiet ut med slike karbohydrater som det er i sushi:-)) Tenkte også å lage meg noen godiser til helgen, må ikke bryte gammel vane:-) Har jo ofte laget "lørdagsgodt" torsdag eller fredag som nytes i helgen:-) Tar det enkelt denne helgen tror jeg med kun å smelte litt sukkerfri sjokolade ha noen hakka nøtter, peanøtter etc... i muffinsformer / silikonformene til ikea og helle over litt sjokolade.Kan det bli enklere.

Frokost: kl 07.30

1/2 porsjon med proteinkaffe
1 stk ovnsbakt laks


Lunsj: kl 12.15

1 porsjon proteinkaffe
100 gr stekt kyllingfilet


Mellommåltid: ca 16-17 tiden

Om jeg orker noe, blir det CC eller en proteinmousse - er bare ikke så særlig sulten idag


Middag/kvelds: kl 19.00

Blir oppkarbing med  sushi  denne uka - skal nytes med god samvittighet, gleder meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar