Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

torsdag 12. januar 2012

Tomatsuppe uten melk

Dagens lunsj ble tomatsuppe. Jeg er visst inne i en periode med flytende mat:-) Smoothie og supper blir inntatt titt og ofte:-) Hjemmelaget tomatsuppe er enkelt å lage og går faktisk raskere enn toro sine suppeposer.

Tomatsuppe:

1 boks hermetiske tomater
2 ss melkefri margarin
2 dl vann
2 dl soya mat fløte
1/2 ts sukrin
Salt, pepper, oregano,

Ha smør og tomater i en kjele, kok opp, trekk så bort fra platen, mos sammen med en stavmikser, ha i vann, fløte og ønsket krydder. Jeg synes at tomatsauser blir bedre og rundere i smak med bittelitt søtt, derfor 1/2 ts sukrin. Når alt er godt blandet gir du suppen et nytt oppkok, vola...... ferdig.

Servers med kokt egg for de som tåler det, eller sprøstekt pølser,bacon eller bare som den er.
Velbekomme.

Her servert med gluten og melkefri pølse og revet soya ost

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar