Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

mandag 9. januar 2012

Grønn mat dag

Ble vist bare grønn mat på meg idag:-) Noen timer etter at lunsjen var inntatt så fikk jeg lyst på litt mer mat og ikke noe tungt måltid. Kom da på at jeg noen ganger på lavkarbo laget guacamole. Jeg måtte da self... lage denne melkefri. Dette kan brukes som tilbehør eller som frokost, lunsj eller mellommåltid. Når jeg bruker det som eget måltid serverer jeg det med litt hakket rød paprika. Som på bildet under. Nydelig med den knasende søte paprikasmaken blandet med guacamole.

Oppskrift:
1 avocado
3 ss soya yoghurt naturell
salt
pepper
1 dæsj med lime eller sitronsaft

Mos alt sammen med en stavmikser, vola ferdig.

Et nydelig mellommåltid før trening.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar