Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

torsdag 12. januar 2012

Bloggen blir 1 år

Om en uke blir bliggen min 1 år:-) Grunnen til at jeg begynte å blogge var for å samle egne oppskrifter og dele min erfaring med andre som levde på lavkarbo. Lite visste jeg da at 2011 skulle bli et lavkarbo år uten like i media. Men jeg har nå fått samlet litt oppskrifter og oppdaget iløpet av året som er gått at jeg ikke tåler mye av maten jeg har spist, så 2012 blir et år med nye utfordringer. Merker at jeg er lavkoarbojente inn til leveren selv om jeg nå må ta hensyn til intoleransen jeg har for div. matsorter. Prøver etter beste evne å lage mat med så lite karbohydrater som mulig, selv om det blir fler enn jeg er vant med å spise. Men det viktigste er jo at maten skal være enkel å lage, smakfull og sunn. Så får dette med karber komme seg etter hvert. Men ser automatisk på karb innholdet i all den nye maten jeg tester og kan spise:-) sjekker også at det er bra med fett, så at jeg har levd lavkarbo i mange år har satt seg inn i hjernen. Men så blir altså bloggen min 1 år om 1 uke:-) Hvem hadde trodd det at jeg skulle bli blogger? Ikke jeg iallefall, men nå ble det sånt. Jeg har valgt å være "anonym" og ikke legge ut bilder av meg eller min familie, men kun maten og enkelte andre ting. Om det blir noen forandring på sikt får tiden vise. Jeg setter virkelig pris på de som titter innom og legger igjen en liten komentar og dere som sender meg mail prøver jeg å svare etter beste evne. Jeg er ingen spesialist, men svarer utifra egne erfaringer og livserfaring. Ha en superduper flotte dag allesammen.

2 kommentarer:

  1. Jeg kommer i hvert fall til å se og bruke lavkarbooppskriftene dine :) Fin blogg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Søte deg:-) Kjekt at du finner inspirasjon og får lyst til å teste oppskriftene. Takker så mye:-)

      Slett