Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

fredag 13. januar 2012

Oppgradering av smoothie fra igår

Igår laget jeg smoothie med kaffe og avocado, denne ble god men litt søt. Idag gjorde jeg en annen vri og den ble megagod.

Til 1 person trenger du:
1 ss pulverkaffe
1 skup proteinpulver med sjokoladesmnak
1 avocado
2-3 isbiter - kan sløyfes
soyamelk med vaniljesmak til passe konsistens
1 ss linfrø er også godt oppi denne:-)

Ha alt i en blender, mos sammen og nyt. Jeg liker smoothien litt tykk så den kan spises med skje og drikkes på samme tid, men dette er jo valgfritt. Denne er ukas beste og blir nok en jeg kommer til å lage ofte, nam,nam sier jeg bare.

Smoothie med avocado,kaffe,linfør , soyamelk med vaniljesmak og proteinpulver, ubeskrivelig god:-))

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar