Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

fredag 7. oktober 2011

Hamburgerbrød


Igår bakte jeg noen hamburgerbrød, polarbrød, minipizza etc..... brød. Ja tror at de kan brukes til det meste vet ikke helt hva jeg skal kalle de, men gode var de. Jeg har spist de med eggesalat og skinkepålegg .


  • 6 egg
  • ca. 1/2 ts. salt
  • 1 ss  fiberhusk
  • 200 gram philadelphiaost
  • 1/2 ts bakepulver
  • 6 ss. knuste linfrø
  • oregano
  • sesamfrø
  • hvitløkspulver

Start med å skru ovnen på 200 grader.
Skill så eggeplomme og hviten i 2 skåler, stivpisk eggehviten ( over hode test) pisk så plommen lys gul og fluffy. Ha så i ost og fiberhusk i eggeplommeblandingen og mos sammen med en stavmikser. Rør så inn resten. Bland så forsiktig sammen med eggehvitene. Skal du bruke det som polarbrød dropper jeg oregano og hvitløkspulver, men det smaker nydelig, om du liker det da, om du skal ha dette som minipizza eller hamburgerbrød.  La røren stå noen minutter til den begynner å tykne. Fordel så 8 rundinger på stekebrettet, jeg stekte 4 stk pr brett da de blir store og gode. Dryss på litt sesamfrø og stek i ca. 15 minutter midt i ovnen til de er gylne. Avkjøl på rist. Oppbevares i kjøleskap.


1 kommentar:

  1. De skal testes :-D Takk for oppskrift og ha en super duper helg!!!

    SvarSlett