Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

mandag 16. april 2012

Kebab av karbonadedeig

Til disse gode sausene og salaten måtte jeg jo servere kebab:-) Jeg hadde denne gang karbonadedeig liggende så den ble brukt.

Kebab:

400 gr karbonadedeig
1/2 hakket rødløk
1 fedd presset hvitløk
2 ss garam masala
1 ts kanel
1 - 2 ts sambal olek - chilipaste - kan nok bruke chilikrydder også
2-4 ss soya yoghurt naturell
1 ts fiberhusk
1 neve finhakket persille
Olje til steking

 Alt blandes godt. Form så avlange pølser. Dette gjøres enklest ved å ha litt vann på et bakepapir og vann på hendene og rulle/form pølsene. Stek så  på sterk varme, slik at de får en god stekeskorpe, ha over i en ildfast form og etterstek på 200-220 gr til de er gjennomstekte.


Tips: Skal du bruke kebab til tapas så kan det være lurt å lage de rundt en trepinne

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar