Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

mandag 16. april 2012

Balsammetoden

Iløpet av helgen som for øvrig har vært litt lat med kun litt husrabeid, matlging og trening + surfing på nettet. Mens jeg surfet rundt så kom  jeg over denne siden http://lockig.se/balsammetoden.php  og tenkte dette er sikkert noe for meg:-) Jeg har laaaaaangt blondt brusete hår som jeg putter allslags duppeditter av produkter i for å roe ned bruset og krøller" om di kan kalles det. Føner, klemmer og har jeg i oljer og kremer for brusete/krøllete hår blir det kjempefint, men da har jeg jo så mye produkter i at dagen etter er håret helt seigt og ikke pent. Så da er det igen annen utvei enn å vaske håret igjen. Jeg er også av typen som kan gå i 1 uke uten at håret ser skittent ut om jeg ikke har for mye produkter i det da. Vaske på vanlig måte, ha i kur eller balsam og så kun litt olje, ja da kan jeg faktisk gå i 1 uke. Så da jeg kom over denne artikkelen iløpet av helgen fikk jeg virkelig lyst å prøve. Har nå vært og kjøpt inn det jeg trenger, men er usikker på om jeg skal starte nå eller når jeg drar til varmere strøk om noen uker. Da vasker jeg jo håret hver kveld før vi går ut og spiser:-) så da hadde det jo vært en super anledning å teste, siden hodebunnen skal masseres daglig i starten. Noen av dere som titter innom her som har testet balsammetoden eller kjenner noen andre som har testet??? Erfaringer???

Her kan dere lese ennå mer om balsammetoden, det var denne artikkelen jeg kom over først:-) Som fikk meg interesert i å teste å lese ennå mer om dette her
http://www.klikk.no/mote/detnye/skjonnhet/article750794.ece

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar