Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

torsdag 7. juni 2012

Squash carbonara med laks

Dagens middag er enkel og supergod:-) Jeg hadde rester fra laksen igår og ville bruke denne. Jeg er også alene hjemme, så jeg trengte ikke så  mye mat. Dette tok meg 5-10 min å lage og smakte nydelig.

Du trenger:
1 ferdigstekt laksefilet uten skinn og ben
1 squash
litt finhakka purreløk
smøreost med urter
fløte
salt, pepper
olje til steking

Varm oljen i panna, strimle squashen med med juliennejern og surr squash og purreløk litt i oljen, ha så i 1-2 ss smøreost med urter, jeg brukte soyaost da jeg ikke skal ha melkeprodukter. Ha så i en skvett fløte, jeg brukte også her soya varianten, Smak til med salt og pepper. Kutt laksen i biter og rør inn. La alt surre litt i panna før det nytes. Naaaaaammm........


4 kommentarer:

  1. Mmm, hørte ikke vondt ut ;) Strimler du med ostehøvel eller skjærer du med kniv? Må ha inn alt med teskje jeg se ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei støvkorn, dette er enkelt og kjempegodt. Jeg bruker noe som heter juliennejern som en kan få kjøpt på jernia eller kitchen det er supert til å lage strimler av grønnsaket, faktisk en kjøkkendupeditt som blir mye brukt:-)

      Slett