Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

onsdag 27. juni 2012

Nytt 10 tall nådd:-)

Jippi..... da nådde jeg nytt 10 tall på vekta:-) selv om jeg gikk ned kun 200 gr denne uka også, så er et nytt 10 tall nådd:-) endelig.
Jeg har sjekket litt med tanke på min vektnedgang, så har jeg hatt 2 uker med lite nedgang, så en uke med over 1 kg nedgang, så 2 uker med lite igjen og en gang opp og en gang med bom stille. Så det er rart igrunnen, for jeg spiser og trener så og si likt hver uke. Men i snitt om jeg tar hele vekta jeg har gått ned og deler på antall uker jeg har holdt på nå, så blir det ca 0,5 kg i uka som er reelt vekttap og det er jo en fin balanse:-)
Nå er mitt neste mål å få bort 2 kg til iløpet av 7 uker og det skal nok gå fint.
Jeg har blitt bitt av joggesyken. Løper og løper flere ganger i uka nå. Blir bare kjekkere og kjekkere ettersom jeg merker kondis og løpeteknikk blir bedre og bedre.
Å været er jo som skapt for uteaktivitet:-) passe varmt og ikke regn, jeg digger å være nye ute nå på denne årstiden. Tror det hjelper meg litt med å få beveget meg mye og da er det lettere å tape vekt også:-)
Nå merker jeg det skikkelig på klærne mine og jeg får masse kommentarer om at jeg har gått ned i vekt:-)
Så jeg er nok snart i mål og må begynne stabilisering for å finne utav hva og hvor mye jeg kan spise for ikke å havne opp der jeg var:-)
Nesten vanskeligere det sier de som har greie på det.
Ha en nydelige uke alle dere søte lesere.

2 kommentarer:

  1. Utrolig kjekt å se at du er i siget. Tro meg, stabilisering er noe herk. Jeg har i alle fall ikke knekket koden. Har gitt meg en "pause", (og det rett før bikinisesongen)men prøver å holde på de gode vanene jeg kan.
    Går det an å lære seg å jogge?

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja utrolig kjekt at vekta kryper nedover. Kan tenke meg at stabilisering er noe herk, men det er vel en del av prosessen. Jeg har hatt min bikinisesong alt, men har 2 til i vente til høsten, så det er motivasjon og en gulerot der fremme:-) Ja jogging er noe man kan lære seg. Bare viktig å bruke tid å ikke tro at en skal løpe maraton neste uke. Skal prøve å skrive litt om det i et eget innlegg. Ha en nydelig sommer:-)

      Slett