Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

lørdag 3. desember 2011

Julebord sesongen er igang

Da skal vi på årets første julebord ikveld:-) Blir koselig det. Er et lukket selskap for kun ansatte med følge på en ombygget gård. Kjempefine lokaler. Menyen er pinnekjøtt og riskrem. Jeg kommer til å spise alt utenom potetene. Desserten er riskrem, men det spise ikke jeg. Da de sikkert har laget den på vanlig melk og fløte og jeg bruker kun laktosefritt og ris spiser jeg ikke å den er sikkert full av sukker. Men dessert skal jeg ha:-) Lager en porsjon med sjokolademousse og tar med meg så koser jeg meg med den mens de andre mesker seg med riskrem. Har bedt om at det blir kjøpt inn baconsvor og salte nøtter og ikke bare chips,chilinøtter og saltstenger. Så om jeg får lyst på noe digg til drinken eller vinen utpå kvelden har jeg mulighet:-) Så har jeg noen dager å komme meg på og jobbe litt før turen går til Riga torsdag morgen, nytt julebord:-)  og shopping self.... Er nok passe sliten på søndagen når jeg kommer hjem da ja. Men så har jeg en hel uke å komme meg på og samle energi før det braker til med nytt juebord. Så er det jul og nyttårsaften og plutselig var det januar dere:-) Ha en strålende helg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar