Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

søndag 8. mai 2011

Småprat sent en lørdagskveld

Ja så sitter jeg her og er sååååå mett etter kveldens grilling og spising. Orker ikke desserten  engang og det er ikke ofte jeg takker nei til en nydelig søt avsluttning på et måltid. Jeg laget wanna be potetsalat tidligere idag eller helt korekt blomkålsalaten til LenaBeatrice med litt justeringer for jeg hadde ikke alt i hus. Laget også bernaise sausen til LenaBeatsrice ikveld med chilipasta og tomatpure' oppi, nam,nam. Så laget jeg Foccaciaen til Jannice på bloggen en sunn familie og tilslutt grillet vi grillribbe og noen nydelige spanske pølser. Har spist og kost  oss ute på terassen i mange timer. Vi har jo slik et nydelig vær idag x fingrene for en like fin dag imorgen. Jeg er så mett at jeg orker nesten ikke drikke vann engang og det er ikke behagelig. Fatter ikke hvorfor jeg skulle bli så mett,men spist er spist:-) Nå skal jeg iallefall ikke spise før jeg er sulten og det kan jo blie en stund til. Har inntatt endel fett idag. Egg, bacon og avocado + baconost til frokost, kaffelatte av cocosa til mellommåltid og kokt egg med smør til sen lunsj + middag/kvelds nå ikveld. Nå er det snart kvelden på meg, så vil jeg gå en tur når jeg står opp imorgen. Våkner jo så tidlig at hele huset sover jo i mange timer etter at jeg har kommet meg på bena, så for at de skal få sove og jeg ikke skal bli for rastløs, blir det en lang gåtur. Har jo treningsforbud til uti uka, ja nesten helt til neste helg, men kan gå turer JIPPI. Hadde blitt rastløs om ikke. Nei nå tro jeg at jeg finner loppekassen:-) begynner å glippe med øynene, har tross alt vært opp siden kl 06.00 Natti,natt fra meg:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar