Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

fredag 27. mai 2011

Jiipi i mål

Ja jeg er i mål når det gjelder å være 1000 minutter i aktivitet nå i mai. Skal absolutt gjenntas en annen måned. Ble en liten konkuranse mot meg selv, var jo livredd for at jeg ikke skulle klare å være i bevegelse disse 1000 minuttene som igrunnen bare er 30 min. pr dag iløpet av 1 mnd. og det har vi vel alle tid til:-) Noen dager har jeg bare gått en tur på 30-60 min. andre har jeg trent styrke, airobic, jogget, syklet ja litt av hvert altså. Dette var iallefall kjempekjekt og kan anbefales. Ble min lille PT på en måte. Jeg har fremdeles problemer med bloggen, men det er vist et felles problem som det jobbes med, så det er bare til å smøre seg med tålmodghet. Igår laget jeg pølser og blomkål/sellerorotmos til middag, nam,nam..... det å blande blomkål og sellerirot koke det med fløte og smør, mose grovt, mmmmmmm.... anbefales for de som savner potetmos. Jeg laget den slik.

Blomkål/sellerirotmos

1 middels blomkål
1/2 sellerirot
2 fedd hvitløk
2,5 dl fløte
ca 2-3 ss smør

Kutt blomkål og selleri i biter, kok det mørt i smør og fløte. Mos sammen, smak til salt og pepper.
Jeg hadde kun stekte pølser til denne gang, men passer til masse dette.

2 kommentarer:

  1. Jeg blir med på 1000 minutter i juni mnd. :-)

    SvarSlett
  2. Jeg blir med for halv maskin:-) Drar jo på ferie, så tror nok ikke jeg klarer 1000 minutter i juna av den grunn, men det er jo lov til å håpe. Var iallefall skikkelig motiverende å ha den 1000 minutters greie hengende over seg. For de dagene jeg tenkte uff idag orker jeg ikke gjøre noe, jo så en liten stemme oppi hodet mitt. En liten tur på minst 30 min klarer du iallefall. Å når jeg først var komt ut, ja da var det jo gjort:-) X fingrene for at det gjør samme nytten/glede for deg som det var for meg.

    SvarSlett