Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

mandag 16. mai 2011

I morgen er det 17 mai

Ja i morgen er det 17 mai og slike dager kan være en utfordring for mange som lever på lavkarbo. Noen sliter på slike festdager når det gjelder "riktig" mat. Særlig om en skal tillbringe dagen på skoler, samfunnshus eller i hagen til svigers/venner etc.... Jeg skal ha folk selv og da bestemmer jeg jo menyen:-) Har fått bakt en sjokoladekake til de som vil ha det og den er ikke godkjent lavkarbo, men jeg trenger jo ikke å spise den, lager en snickerskake også utenom, den er den beste lavkarbo kaken jeg har bakt til nå. Smak og konsitens er som en vanlig kake;-) så det er favoritten foreløpig. Skal teste ut flere kaker iløpet av sommeren og legge ut oppskrifter på de som blir godkjente, jeg er kresen på kaker.Så står jo fløtekake på menyen, det er jo et must på nasjonaldagen:-) pyntes med krem, bringebær og blåbær. Ellers så har jeg laget en ny porsjon med tacokrydder idag. Blir tacobuffet imorgen med kjøttdeig og kyllingbiter + alt det andre gode som hører med til en god tacobuffet. Enkelt og alle kan forsyne seg av det de liker. Så tror nok at alle skal bli mette og gode. Ønsker dere alle en super dag uansett hvor i landet den feires:-) Hipp,hipp hurra.....:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar