Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

mandag 23. mai 2011

Matlei

Ja ting går opp og ned her i livet. Jeg er for tiden inne i en periode der mat er et ork. Har lyst på alt og ingenting egentlig.  Er ikke sulten, men sååååå liksom skikkelig sulten, men orker  ikke å lage noe. Å jeg som alltid har likt å lage mat. Fatter ikke hva som skjer med meg. Jeg spiser nesten ingenting nå om dagen. Igår ble det en kopp kaffe med fløte til frokost, middag ble kyllingfilet surra med bacon servert med blomkål/brokkoliris. Kvelds ble 3 stk ostekjeks med majones. Idag har jeg hatt en boks med makrell i tomat og litt majones til frokost, lunsj ble eggemelk versjonen av kaffelatte. Hva middagen blir vet jeg ikke, kanskje jeg kun tar egg og bacon etter treninga. Vil bare ha det enkelt, men grønnsaker blir jo en mangelvare idag kan man si. X fingrene for at det er forbigående:-) Jeg som er så glad i mat og kokkelering forstår jo ingenting. Men vi er vel alle litt late og tunge av og til. Nå er det kun en uke til ferie:-) å men jeg gleder meg til å få tint kroppen i sol og bade i sjøen. Får nok apetitten tilbake da iallefall:-)  Har ikke vært så mye blogging med meg heller den siste tiden, men skal kommer sterkt tilbake etter at jeg har vært på ferie:-) Så bare vær tålmodig med meg alle dere som titter innom. Ikke bli skuffet om det går for lenge uten at jeg poster noen nye oppskrifter. Har masse på lur som kommer etterhvert. De trenger bare litt modernisering og skikkelig testing. Ha en superflotte uke allesammen.
  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar