Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

onsdag 4. juli 2012

Ups....!!!

Jeg har gått opp 600 gr siste uka, eller 900 gr fra igår???? Så tar dette med en klype "salt" men dumt er det siden er onsdag som er veiedag og blir notert ned:-( men sånt er det med livet og veien mot en smalere linje, det er opp og denturer med noen humper i veien. Kan ikke fatte hva som skal være årsak til oppgang heller, men,men..... dveler ikke så veldig mye over det og ser fremover:-)
Min vei nedover har til nå sett ut slik:
1. - 300 gr
2. - 300 gr
3. -1,2 kg
4. + 700 gr
5. -1,2 kg
6. - 400 gr
7. - 100 gr
8. - 1,2 kg
9. Sto likt etter 2 uker på ferie
10. - 400 gr
11. -1,1 kg
12. - 200 gr
13. - 200 gr
14. + 600 gr

Så som dere ser så går det sakte men sikkert med litt hindringer innimellom, men ellers så er jeg fornøyd, men du verden for en tid det tar. Dette er altså 14 veiinger der det gikk 2 uker uten veiing pga ferie, så jeg har da brukt nesten 4 mnd på dette........ Begynte første veiing i midten av mars da vare det jo startvekta, så er det blitt fast hver onsdag siden da.

Nå har jeg ca 6 uker på meg for å nå mitt neste delmål, tar delmål på 2 kg om gangen nå, siden jeg er så nær der jeg tror jeg vil være. Det er jo ca 300 gr i uka og det skal jo gå bra.

Uffda.... kan jo bli helt tullete av å tenke, skrive og måle seg for mye......Men denne gangen skal jeg vinne overfor meg selv, jeg er staere enn min egen vilje har jeg sagt til meg selv nå. Nytter ikke å tro at en skal få bort alt iløpet av 2-4 uker, ting tar tid (TTT)

Nå går vi jo inn i den størset sommer/ferietiden i Norge, men jeg skal heldigvis jobbe noen uker til, så det hjelper meg med å nå målet mitt og holde fast på rutiner..

X fingrene for at vi snart får mange fine varme og solfylte dager med masse uteaktivitet og late kvelder på terassen med god mat og drikke slik at vi kan samle sammen energi og gode minner tilo en lang mørk vinter.

Ha en nydelig dag<3



2 kommentarer:

  1. Så kjedelig. Jeg hadde en veldig irriterende vektopplevelse selv i dag tidlig.

    SvarSlett
    Svar
    1. Uffda.... må være noe i lufta:-) Nei tror rett og slett jeg er på feil plass i mnd. Kan ikke gå opp nesten 1 kg på ett døgn, igår da jeg snikveide meg var jeg 900 gr mindre og når jeg veide meg idag tidlig sto vekta på det samme som da jeg la meg???? Så tar det ikke sååååå veldig tungt, men kjedelig er det jo. For prøver jo å gjøre alt riktig og trener og spiser likt uke etter uke alikevel variere resultatet. Men ser jeg på det med andre øyne så er jeg jo endel lettere nå enn i mars mnd. og det er jo supert:-) Så får se etter de små lyspunktene og sette fokus på det som betyr noe.

      Slett