Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

mandag 27. juni 2011

Tunfisksalat

Igår kveld kom jeg på at jeg ville teste ut tunfisksalat. Har det jo med pannekaker for tiden som jeg fyller med det meste:-) Så da kom jeg frem til denne tunfisksalaten mens jeg kokkelerte litt for meg selv.

200 gr Creme fr. eller rømme kan også brukes
50 gr Hellemann majones
15 gr sennep
litt pepper
en dæsj sitronsaft
40 gr rød paprika
40 gr vårløk
1 fedd hvitløk
1 boks tunfisk  ( jeg brukte den med vann, da det var det jeg hadde i hus)

Bland sammen CF og majones, smak til med sennep, pepper og sitronsaft.
Finhakk paprika, vårløk og hvitløk, bland inn i "sausen", ha så i tunfisken.
Jeg fant ut at det er ca 10,5 karber i hele skålen. Dette varer til flere måltider og kan fint oppbevares et par dager i kjøleskap.

Her kan du jo putte i mer av andre ting om en ønsker, kokt egg er sikkert også godt oppi her vil jeg tro. Bare til å prøve seg frem.

Så idag har jeg hatt pannekaker med isbergsalat og tunfisksalat til frokost og lunsj. Fast følge for tiden er jo kaffe med litt stevia, cocosa og en skvett fløte, mmmmmm koser meg da:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar