Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

tirsdag 28. juni 2011

Meatza

Idag laget jeg meatza til middag. Det var godt og kjempemektig. Hadde forsynt meg med 2 stykker, men måtte gi meg etter inntak av det ene. Jeg laget meatza på denne måten.

2 pk kjøttdeig
3 egg
salt
oregano
1 chilipølse ( 100 gr)
2 store champingjong
1 pk skivet bacon
rød paprika
rødløk
tacosaus
revet ost

Bland sammen kjøttdeig, egg og salt. Bre dette utover en stekeplate dekket med bakepapir og stek midt i ovnen på 225 grader 10-15 min.

Imens lager du fyllet. Kutt opp bacon og stek, ha så i pølser i skiver eller terninger. Når dette begynner å bli brunt har du i paprika, løk og champinjong, surrer litt.

Riv osten, jeg brukte jarlsberg, men dette er valgfritt, det samme er jo hva du egentlig bruker som fyll. Mitt fyll ble til for det var dette jeg hadde i hus.

Når kjøttdeigen er stekt, tar du den ut av ovnen. Har på 1/2 glass med tacosaus eller pizzasaus, ha på fyllet , så osten og topper det med oregano, steker i 10-15 minutter til osten er gyllen. Jeg hadde ikke noe til annet enn rømme denne gang, men det er sikkert godt med en salat eller noe til, men ikke nødvendig.  Godt alene. Mannen sin dom,  dette var supergodt, bedre enn pizza:-))





4 kommentarer:

  1. Prøvde meatza for første gang for noen få dager siden og er blitt supertilhenger :) Snakk om deilig lavkarbomåltid....

    SvarSlett
  2. Ja ikke sant:-) det blir min lunsj idag,nam,nam. Frokost idag ble ikke pannekaker, men tyrkisk yoghurt med hjemmelaget frokostblanding og bringebær + kaffen min med cocosa og fløte.

    SvarSlett
  3. Kan dette fryses tror du? Hørtes veldig godt ut da :)

    SvarSlett
  4. Hei Lissi, ja det ville jeg tro skulle gå fint. Vanlig pizza kan jo fryses og kjøttkaker kan fryses. Men vi er nå 2 stk. som spise av denne igår til middag + jeg hadde til lunsj idag, så har vi restene til middag idag, det var skikkelig godt. Mett og god ble vi:-))

    SvarSlett