Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

torsdag 1. mars 2012

Dagens lunsj ble

Dagens lunsj ble smoothie. Ikke den jeg pleier å lage for jeg var lens for avocado. Kjente nesten at jeg fikk abstinenser, herg... skal jeg ikke få smoothien min idag tenkte jeg ved frokost, men da ble det knekkebrød med skinke og soya ost istedenfor. Hadde tenkt meg ut å handle litt for jeg dro på jobb, men er så giddaløs idag at jeg ryddet og vasket kjøleskapet og fikk unna noen klær istedenfor. Må gjøres det og. Så da lunsjen nærmet seg og jeg ikke hadde fått avocado i hus så måtte jeg tenke nytt:-) Rota litt i skap pg frys og det ble en bringebær smoothie med vanilje og sjokoalde. Ble nok til både lunsj og et mellommåltid før middag ikveld.

Bringebærsmoothie:

100 gr frosne bringebær
1 scup proteinpulver med vaniljesmak- MRM sitt bruker jeg
2 ss malte linfrø
15 gr sjokolade - jeg bruker melkefri
Soyamelk med vaniljesmak til passe konsistens

Bland alt sammen i en blender og nyt. Dette ble 3 store glass, 2 ble inntatt som lunsj og et blir tatt med på jobb som mellommåltid før trening og middag til kvelden.

Ha en nydelig dag allesammen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar