Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

tirsdag 8. november 2011

Pannekaker

Etter trening igår fikk jeg så lyst på pannekaker og bacon. Før har jeg som regel laget pannekaker av egg,fløte og fiberhusk, men ville teste ut en ny vri:-) Og med stort hell. Alle satt bare å smilte fra øre til øre og sa dette er pannekaker:-)

5 egg
2 ss smelta smør
1-1,5 dl fløte
1 stor ss kokosmel
1 stor ss fiberhusk
1 ss sukrin
bittelitt salt

smør til steking

Visp lett sammen egg,smør og fløte. Bland så inn det tørre, la stå noen minutter og stek. Mens du steker kan du steke bacon inni stekeovnen, så har du en god middag eller kvelds i en fart. Absolutt smashing pannekaker dette. Blir ca 6-8 pannekaker av denne røra:-) Har du ikke stekt bacon i stekeovnen før så bør du prøve dette. Slipper alt sølet på komfyren + at du kan gjøre andre ting imens. Som å steke pannekaker:-)  Jeg bruker alltid bakepapir og steker på ca 250 grader til baconet er passe sprøtt.

2 kommentarer:

  1. Denne oppskriften såg fristende ut ja. Tror den må testes! :)

    SvarSlett
  2. Hei, Marlene. Ja disse ble skikkelig gode pannekaker. Så absolutt verdt å prøve. Gode kalde og varme:-)

    SvarSlett