Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

søndag 25. september 2011

Lammelår

Fredagens mat ble som  nevt tidligere lammelår, det ble det samme på lørdagen også da vi hadde så masse igjen og jeg er IKKE tilhenger av å kaste mat. Gjorde bare en liten vri med å servere rosenkål til da, siden vi spiset opp aspargesen på fredagen:-)

Lammelåret ble langstekt på lav temp. og spekket med hvitløk og masse krydder


Kjøttet ble servert med sellerirotmos og asparges.


Som saus tok jeg bare å kokte litt av krafta i panna med litt fløte.

Selleriroten kokte jeg mør i lettsaltet vann med en hel hvitløk, når den var mør stappet jeg den med en stapper og hadde i smør,fløte litt revet parmesan, salt og pepper.
 Dette ble et hyggelig høst måltid.

2 kommentarer:

  1. Lam er en av mine favoritter. Og sellerirot er bare sååå godt. Jeg har spist fårikål i dag :-)

    SvarSlett
  2. Ja lam er digg om det ikke lukter "ull" noe det kan gjøre av og til:-) Sellerirot er en av mine favoritter for tiden sammen med fenikkel.

    SvarSlett