Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

fredag 23. september 2011

Fredag og helg

Da var det blitt fredag igjen og en ny helg står for døren. Dagene bare fyker avgårde her i huset for tiden og høsten er kommet. Merker det på lufta ute og det er jo snart oktober og da:-) Ikveld blir det lammelår, sellerirotmos eller fløtegratinert sellerirot ( har ikke bestemt meg ennå:-)) så blir det asparges og en god saus til. Til dessert falt jeg for jordbær:-) Så jeg kjøpte en kurv på butikken, så noe med de blir det til dessert om vi orker. Som regel orker vi ikke dessert på fredagene, så da tar vi den på lørdagen som lørdagskos:-) Men nå står lammelåret i ovnen spekket med hvitløk og dynket med smør og masse krydder. Mens det står og godgjør seg tar vi en liten tur ut i naturen og skjerper appetitten før kvelden. Altså en liten tur på 1 times tid for å få litt luft og beveget kroppen litt. Skal prøve å huske å få tatt bilder og lagt ut litt mer spesifikt hva og hvordan maten ble.  Ellers så skal jeg bake Cecilie ( fristende lavkarbo) sine kaker i helgen. Var jo såååååååå heldig at jeg vant en egen miks fra henne så de gleeeeeder jeg meg til å smake + jeg gleder meg til boka hennes kommer for salg.  Ha en riktig god helg allesammen. Knib fra meg:-))

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar