Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

fredag 18. februar 2011

Sjokket har gitt seg:-)

Sjokket i morges over vektøkning den siste uka har gitt seg litt:-) Så matlysten kom tilbake og frokost/lunsj ble inntatt med god samvittighet. Dagens frokost ble som følge.

2 speilegg
30 gr jarlsberg
1/2 avokado
3 skiver salamipølse
majones

+ kaffe med en fløteskvett som dessert:-)

Så nå kan jeg nyte den flotte dagen god og mett

3 kommentarer:

  1. Jeg er så vant til at vekta svinger! Særlig når man nærmer seg et tall man gleder seg til å se :) For meg kan det gå mange uker mellom hver gang det er en liten nedgang. Virkelig mange uker, altså!

    Husk at det ikke trenger å være en reell oppgang, men at kroppen holder litt ekstra væske, at du spiste litt for sent på kvelden dagen før, osv. Særlig vi kvinner har litt mer ustabil vekt.

    Jeg hadde ikke noe vektnedgang denne uka, men for første gang dreit jeg i det tallet, for å si det rett ut. For jeg SER en endring i speilet! Jeg ser mer og mer muskler, også såvidt på magen. Og da vet jeg at jeg har hatt en nedgang i fett%. Egentlig var jeg ganske superfornøyd i går, for plutselig slo det meg at jeg har jo gått ned 13 kilo PLUSS at jeg virkelig har økt muskelmassen. Hvilket betyr at jeg har jo gått ned masse i ren fett-vekt.

    Hmmm, vet ikke om denne kommentaren ble til glede eller trøst, men budskapet var egentlig at de 0,5 kiloene sikkert var vann :) :)

    SvarSlett
  2. Ååååååå men du er skjønn:-)God morgen foresten:-) takker såååååå masse for sympati og gode ord. MÅTTE jo snikveie meg igår etter trening før maten og DA vet du, da var vekta likt som sist uke, men NÅ er det stopp med den snikveiinga før neste fredag.Vekta er satt bort i et kott. Har bare blitt så forbaska opphengt i det der tallet på vekta
    fatter det ikke. Men har en drøm og et mål om å veie 65-68 kg til sommeren. Å sommeren kommer fort den når en skal oppnå resultater. Satser på at jeg springer det av meg når jogge sesongen starter igjen. Jeg jogger kun i sommerhalvåret:-) PÅ vinteren blir det mye gruppetimer og styrke.
    Ha en fantastisk flotte helg. Knib

    SvarSlett
  3. Jeg har snikveid meg et par ganger i løpet av uka som gikk... Er helt oppgitt over hvor enormt vanskelig det er å holde seg unna vekta, og hvor lett det er å holde seg unna sjokkis og meieriprodukter!

    Jeg skal jo løpe halvmaraton, og er litt redd for å tenke at da går vekta ned. Men, jeg håper jo :) Ha en nydelig helg :) Klem

    SvarSlett