Matintoleranse

Jeg kommer til å lage mat uten egg,melk,gluten,hvetestivelse,nøtter,sukker,hvit fisk eller skalldyr de neste månedene. Skal prøve etter beste evne å lage mat som er lavkarbo, men noen ganger kan det bli vanskelig siden lista mi over matvarer jeg ikke skal ha er lang.
Oppskriftene på det jeg lager legge jeg under matintoleranse for å skille lavkarbo og matintoleranse oppskriftene inntil videre.

søndag 13. februar 2011

Morgendagens måltider er bestemt

Frokost: "kaffemocca" Laget av 2 ts kaffe,1 ts kakao, 25 gr smør, 2 dl kokt vann og 1 eggplomme +  1 ts splenda. Nam,nam dette smaker himmelsk og metter lenge.

Lunsj: Pizzasnurrer laget av pizzabunnen som du finner her på bloggen, fylles med 1/2 glass tacosaus fra landlord, kjøttdeig ,løk, paprika, minimais og litt ost. Ruller sammen og kutter i biter på ca 2 cm tykke, legger de på bakeplata, drysser på ost og steker til osten er godt smeltet. Spises som mellommåltid alene, som  middag med salat og er ypperlige til å ha i matpakka:-)

Middag/kvelds: "pasta" bolognes. Lager kjøttsaus av kjøttdeig, bacon, hermetisk tomat, løk, hvitløk,chili,tomatpure og krydder etter eget ønske. "pasta" lages av squash revet med juliennejern lagt i et dørslag i 15-30 min med saltdryss over( for å renne av) og kokes i 1-2 min.

Når måltider er bestemt så er jo halve jobben gjort. Jeg liker å ha mat i kjøeskapet som det bare er til å varme opp i travle tider. Så pizzasnurrer blir ofte laget her i huset.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar